در واقع، در هر سطحی از مدیریت کارهای حساسی وجود دارند که تحقق اهداف سازمان در گرو انجام صحیح آنهاست.بنابر این نخستین گام در تعیین عوامل حیاتی موفقیت، شناسایی هدفهای سازمانی و پیدا کردن سرنخهایی است که بر نحوه کسب آن اهداف دلالت دارند.
برای شناسایی محیط سازمانی سیستم های اداری از دو روش استفاده میکنند:
الف – عوامل حیاتی موفقیت
ب- نمودار محتوایی
عوامل اساسی در شناخت نیازهای سازمان به طراحی سیستم:
شناخت نوع نیاز های سازمان به طراحی سیستم، مبتنی بر چهار عامل است .
روش عوامل حیاتی موفقیت، به مثابه فن و شیوه ای برای شناسایی نیازهای اطلاعاتی سازمان تشریح میشود.عوامل حیاتی موفقیت، عوامل محدودی هستند که در موفقیت سازمان نقشی حیاتی دارند و اگر سازمان بخواهد به حیات خود ادامه بدهد باید آنها را مهیا کند (رضائیان، 1378، 195و 194).
اهداف اصلی:
اهداف اصلی از اجرای این تحقیقات شناسایی وپی بردن به عوامل سازمانی موثربازدارنده که موجب می شود تا سیسستم های اطلاعاتی مدیریت به صورت درست استقرار نیابند :
اهداف فرعی :
درباره این سایت